2015年4月30日 星期四

做媽媽的要

媽媽說 ---  by 羅乃萱師母

孩子渴了,問媽媽拿水喝。媽媽說:你先把杯子拿來!

孩子看不懂功課,想媽媽教。媽媽說:挑懂得做的,先做做看!

孩子被同學欺負,哭著要媽媽出頭。媽媽說:你先想想自己有沒有做錯的地方。

孩子面對考試壓力,很想逃避。媽媽說:溫一陣子書,休息一下,考試壓力總會有,但我相信你可以撐過去的。

孩子談戀愛了,一直隱瞞。媽媽心焦很想知道,但知道多問不會有結果,還是等有天他開金口最好。不過,不講也無所謂,反正年輕人的戀愛,都很快成為過眼雲煙。

孩子唸大學了,準備離家。媽媽很想為他張羅準備,但又覺得他大個仔大個女了,就跟他說:自己來吧,否則怎能適應到外國一個人獨立生活。

孩子找工作了,沒有頭緒。媽媽很想插手為他拉攏安排,但又知道孩子成人了,自尊自重是他要憑實力建立的,就跟他說:去闖吧!人家請你或不請你,好的壞的,都是一個難得的經驗。

媽媽是孩子從小的照顧者。孩子有甚麼事情出了紕漏,心底就會喊:我的媽呀。但隨著孩子長大,跟母親的感情牽絆愈來愈多,會愈捨不得放手,孩子也會愈來愈倚賴,甚至不能自主。若能早點醒覺,明白到培養孩子真正的獨立自主,做媽媽的要:

忍心,不要全天候隨傳隨到。

狠心,讓孩子經歷一下失敗被排斥選不上等等的遭遇。

放心,相信孩子有能力自我照顧與做決定。

信心,對天父有信心。明白即使我們做多周全的準備保護,孩子的一生是在祂手中。

所以今天,若孩子跟你說:媽媽,幫我……我們就回答說:孩子,你先試試……好嗎?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

好感恩俾我睇到羅師母呢篇靈修分享, 天父透過俾羅師母寫作既恩賜, 祝福左好多好多既人!  呢一篇特別觸動我, 字字珠璣, 句句入心!!  我近來都為「幾時忍心、幾時放手」腦內不斷盤算, 特別係臨近測驗考試季節, 放手俾佢自己溫習實會考到一 PAT 屎, 睇住佢做錯功課實會俾老師打大交叉加隻 C, 成績已經唔好功課仲要做得衰, 兩邊不是人..... 但唔忍心唔放手唔試就係唔俾機會佢進步!  有時真係會唔自覺做多左, 好似小慈 7 歲個時, 工人姐姐回鄉探親, 小慈話想試下自己沖涼, 姐姐係度佢就冇機會, 係o個個 moment 真係叮一聲!  又試過小明話視藝堂要帶白膠漿, 我買左俾佢但佢冇放落書包, 第二朝臨上校車先醒起冇帶, 係個一刻我有諗過返屋企羅再送去學校俾佢, 因為我唔想咁小事又俾老師寫手冊, 但明明係佢自己冇心裝載要佢學習承擔後果, 否則下下旨意我, 於是忍心唔理佢, 結果, 放學返黎手冊冇事, 因為弟弟問左小慈家姐借白膠漿  @.@  咁都俾佢過到骨?!  不過都叫識動腦筋解決問題~

兩個小朋友, 小慈就擔屎唔偷食, 但自己冇信心咩都要問過你先敢做, 從不越雷池.  弟弟, 我覺得佢特別難教, 佢轉數太快諗到就做冇顧後果, 好似早前, copybook 無端端要寫 8 頁!!!  老師咩事呀?  放長假都係寫 4 頁, 做咩無啦啦寫咁多?  問弟弟, 佢話唔知點解老師會咁 (查實媽媽群組入面一早已經通風報信係因為小朋友曳, 老師先罰佢地寫多幾頁) 小明擺到明隱惡揚善我梗係丙佢啦!  於是再問多佢一次, 終於肯講..... 老師係黑板俾功課寫 4 頁 copybook, 小明好大聲「下」左一聲, 老師即刻改做 6 頁, 其他小朋友見狀又「下」, 於是 8 頁, 終於冇人敢再出聲..... 之後弟弟當然犯眾憎, 俾人冠以「死恩明」稱號  (-_-)'  其實好小事, 最令我地痛心係弟弟唔坦白, 坦白從寬抗拒從嚴麻, 佢話驚我鬧所以唔講, 咁我話你好可憐姐, 一家人都唔可以暢所欲言係一件好可悲既事, 訓斥一番之後, 爸爸話一定要同全班講對唔住, 我教埋佢老師一入課室你就舉手講 "I am sorry that I said「下」yesterday, please forgive me!"  弟弟有照做, 老師摸下佢個頭話尋日唔止你一個人「下」, 但得你一個講對唔住 (弟弟話老師係講英文佢唔識講番但意思係咁喎).... 希望係呢件事上面弟弟學識要尊重老師、坦白、做錯要認、修補關係, 肯定佢地個班唔係第一次「下」個老師架勒....

教導孩子是父母一世的學問, 所以多聽其他人意見, 多取經, 多反思, 得益的一定是自家小孩子!

共勉之~~

沒有留言:

張貼留言