2010年3月17日 星期三

心平氣和教兒樂

幫弟弟報名參加幼潛, 今次亦都非常幸運地被抽中可以參加, 課堂有 11 堂, 10 堂係俾弟弟上, 1 堂係要家長去聽既講座, 好認真架!  有識教仔既家長先會有乖既小朋友, 要一齊學架  :)


上一次講座既題目係 "牙牙學言", 教大家訓練小朋友講說話既最好方法就係陪小朋友玩玩具, 而玩具入面最好既就係同佢地 "玩煮飯仔" -- 形容詞 / 動詞 / 量詞 / 名詞咩都有, 係一個非常好既教材!  講者仲提醒我地, 如果個小朋友淨係鍾意玩波玩車其他野唔玩咁點算呀?  佢講得好好, 小朋友一定鍾意人地陪佢玩既, 所以你陪佢玩既時候就同佢玩第二樣野, 由得佢自己玩車玩波, 咁就可以引佢玩其他玩具!  Good method, 我一定會記住!


今晚呢個講者叫 Shirley 鄭燕萍, 佢係一個有碩士既社工, 專責認知治療, 未做社工之前係一個有十幾廿年經驗既幼兒園老師, 專門輔導有問題既小朋友家長, 係家長!  佢舉左一個例子:


有個媽媽個 b 早產, 個 b 出世得 0.32kg, 唔駛驚, 都養得大不過就好細粒, 好瘦, 佢呀媽同呢個 b 所到之處, 所有人尤其是婆婆一定會話 "陰公羅~~ 叫你媽俾多 d 飯你食啦, 瘦成咁!!"  係唔係好耳熟能詳呢?  (我都聽唔少)  不過呢個媽媽經過佢地既輔導已經走出左呢個框框, 小朋友病唔病肥唔肥高唔高, 並唔係做呀媽既責任, 唔好咩都攬晒上身!  真係中晒我死穴!! 


講座既題目叫 "心平氣和教兒樂", Shirley 並唔係為大家提供一套方法 or 技巧去教仔, 因為相信大家已經聽好多, 識唔少, 最大既問題係發唔發揮到出黎?  好似去考試咁, 明明已經溫晒書準備好, 偏偏對住份試卷就驚, 腦中一片空白字都唔識寫一樣!  同樣地當面對小朋友扭計 / 大喊 / 發脾氣 / 打人 / 咬人 / 撞牆 / 大街大巷瞓係地下 lur 地.... 你能唔能夠處理自己既情緒, 冷靜咁去運用你已經識既 "計仔"!?  忍到, 就咩方法都用到! 


面對資訊太多既年代, 周圍既人都會教你點樣做一個 "稱職" 既父母, 有冇壓力呢?  見人地個 b 幾多歲已經學咩學咩, 識咩識咩, 會唔會覺得自己 "慢" 左呢?  不打不鬧怕小朋友喊就係怕佢有童年陰影??!


心平氣和既第 1 步就係走出育兒既思想陷阱, 了解自己係邊一類型既人, 控制自己以下既諗法....


- 攬晒上身: 每當有問題出現就歸咎於自己, 一定係我教得唔好?

- 大難臨頭: 緊張, 將事情既嚴重性無限擴大致災難性既地步, 小小事諗到好遠?

- 感情用事: 以感覺做事欠客觀, 心情唔好就覺得咩都有問題?

- 打沉自己: 悲觀, 不斷講負面既說話以致意志消沉, 成日話自己做唔到?

- 妄下判斷: 冇咩原因就將事情推斷為負面, 例如老公唔聽我電話就係嫌我煩?

- 非黑即白: 將事情絕對化, 中間冇灰色地帶, 如男仔一定唔玩公仔?

- 左思右想: 面對事情不夠果斷, 猶豫不決, 掙扎, 重覆思考都冇決定?

- 怨天尤人: 推卸責任, 凡事歸咎他人, 埋怨上天?

- 貶低成功經驗: 所有事情只是僥倖, 好彩, 妄自菲薄, 唔覺得係自己既功勞?


心平氣和既第 2 步就係走出作為父母既不良思想規條, 最常見既規條舉例如...

- 呀 b 瘦出世成日病, 一定係呀媽陀得唔好湊得唔好!

- 我唔可以打佢鬧佢, 因為要民主, 俾個快樂既童年回憶佢?

- 我既一切都係為左仔女, 要俾最好既佢!

- 我細個冇得學樂器, 我一定要俾我既仔女學番!

- 子女既好壞就係父母既成績表?  冇家教?


每個人都有自己既一套, 呢一套好多時都係由生活經驗累積而黎既, 亦視為價值觀與個人既標準,  作為父母, 通常就會將自己個套套左係子女既身上, 多多少少對仔女都會有一定既期望, 但當小朋友長大有自己既主見, 與你既期望相違背而你又過份地執著時, 就好容易令自己跌入思想既陷阱, 甚至會出現非常嚴重既後果!  反思早前有個媽媽點解因為升學問題而掉個女落商場?!!


解決自己既思想陷阱謹記 5 常法:

1. 常留意身體警告訊號 - 開始發嬲時會心跳, 喘氣, 頂胃....

2. 常喚停負面思想 - 要問自己跌左落邊一個思想陷阱

3. 常自我反問 - 糾正自己既負面思想

4. 常分散注意力 - 遇上不快事要冷靜, 行開 or 轉移視線

5. 常備聰明卡 - 寫低對自己鼓勵 or 幫助既說話作為人生金句


停一停, 諗一諗, 作為父母都係一個人, 需要安排自己既生活, 仔女唔係你生命既一切, 唔好做 "責難" 既父母!  你自己唔樂, 又點會有育兒樂呢?  


共勉之~~


沒有留言:

張貼留言